Konsekvent bruk av farger er viktig for Widerøe. Vi tar eierskap til det grønne flyselskapet både av tilknytningen vår historie og til norsk natur. Widerøe skal også bli det «grønne» flyselskapet, og for å klare dette jobber vi med en rekke insentiver og prosjekter, store og små for en mer bærekraftig luftfart. Widerøes ambisjon er å bli et av de første flyselskap i verden som blir tilnærmet utslippsfrie.
Widerøes hovedfarge er mellomgrønn og brukes aktivt som profilbærer, både på fly, i navigasjon rundt på flyplass og i markedsføringen.
Fargekartet ble justert/oppgradert i 2023 for å tilpasse seg dagens bruksområder. Med flere digitale flater er det behov for flere lyse farger som kan fungere som bakgrunner. I tillegg er flere av de sterke fargene som er lite eller ikke brukt fjernet. Fargekartet gir nå en god balanse mellom sterke og rolige farger. Mellomgrønn er fortsatt bærende i profilen.